DirectLeaseRestyling huisstijl

DirectLease is een internationale leasemaatschappij die in 2001 begonnen met het aanbieden van leaseauto’s via internet. Een formule die perfect aansluit bij de handelingssnelheid van het moderne zaken doen. Zonder gedoe een goed leaseproduct voor een uitstekende prijs, zo weet je direct waar je aan toe bent. 

DirectLease heeft Vanille gevraagd deze no-nonsense mentaliteit in de gehele communicatie door te voeren. Te beginnen bij een consistente visuele identiteit. Het nieuwe logo is strak, vloeiend en eenduidig. Geen dik-dun verschillen in de letters, geen extra versieringen en geen licht- of donkerblauw maar gewoon blauw. En door de plaatsing van de pay-off boven het logo weet je echt direct waar je aan toe bent. 

De uitvoering van het logo hebben we doorontwikkeld naar een eigen font: de Direct Bold en een eigen beeldtaal. Het Nederlandse wegennet van snelwegen staat daarbij aan de basis.

www.directlease.nl



Het woordmerk is doorontwikkeld tot een eigen font, de Direct Bold

Voor de beeldtaal is het wegennet van Nederland als uitgangspunt genomen

De tankapplicatie is al 200.000 keer gedownload