Phoenix ContactSocial media camp…

Phoenix Contact houdt zich bezig met aansluittechniek, automatiserings- en elektrische interfacetechniek en de wereld van de overspanningsbeveiliging. Sinds haar oprichting in 1923 heeft Phoenix Contact zich ontwikkeld tot een global player.

Samen met Lex Pauka werken wij sinds 2011 aan een campagne waarmee we Phoenix Contact in Nederland en België willen profileren als dé ideale partner op het gebied van industriële automatisering. Phoenix Contact realiseert zich terdege dat als ze succesvol willen blijven, ze de producten en diensten voortdurend moeten blijven verbeteren. Maar hoe doe je dat? Welke kant moet het op met de industriële automatisering? Wat kan beter? Welke mogelijkheden zijn er? Om deze vragen inzichtelijk te krijgen en samen te kunnen bespreken is de campagne rondom de website PLC2020 ontwikkeld. Doel van deze (social media) campagne is om te informeren, te inspireren en mensen aan te zetten om mee te praten op LinkedIn over de toekomst van de industriële automatisering, om zo kansen te creëren. Met hulp van de twee in het leven geroepen karakters Bert & Boris en een vleugje humor is het voor dit segment een enorm onderscheidende en verrassende social media campagne geworden.

Aan dit project werkten ook mee: Jacek Selanski (illustrator) en Jaarsmadeboer (webbouwer)

www.plc2020.net



Elke maand wordt er een e-mail verstuurd waarin Bert & Boris een nieuw onderwerp (lees: probleem) aan de kaak stellen. Via deze e-mail kom je op het blog-gedeelte van de PLC2020 site, waar inhoudelijk wordt ingegaan op het onderwerp door een deskundige. De bezoeker wordt dan ook uitgenodigd om deel te nemen aan de discussiegroep op LinkedIn. Inmiddels zijn er circa 300 actieve deelnemers aan deze LinkedIn groep. Deze groep vormt een ongekende bron aan informatie en inspiratie voor Phoenix Contact. Daarnaast biedt de PLC2020 website interessante linkjes naar technische informatie, nieuws, blogs en diverse whitepapers die je kunt downloaden.